bröllop

ja nu ska jag och min syster snart gå ner till kyrkan och kolla när våra grannar gifter sig. Efter 20 år i ett förhållande har de insett att de älskar varan ;) Haha nejj men lite komiskt är det.
Att gifta sig är en stor händelse i sitt liv, man lovar att man skall älska varan tills man dör. Jag är inte kristen men jag tycker fortfarande att alla de kristna traditionerna är väldigt viktiga. Som förlovning t.ex. man TROlovar sig, alltså man lovar att man en dag skalla gifta sig med varandra. Mannen ska gå ner på knä och säga "jag älskar dig vill du gifta dig med mig och leva med mig för evigt". så va det för bara några år sen, det var en stor grej om någon förlovade sig. NU har fjortisarna gjort förlovning till något vardagligt. Typ "ah nu har vi varit ihop ett år nu vi ska fölova oss snart.." bah HAAALLLÅÅÅ?? vad hände med de romantiska delarna? och hur kan en 15/16/17  årigt barn veta att den vill spendera rästen av sitt liv med en person som den bara har kännt i ett år? för förlovar man sig så lovar man att gifta sig och gifter man sig lovar man att leva med den tills man dör.

Hahah.. ha en fin dag.

Kommentarer
Postat av: Socialvården

okej, nu ska jag vara helt ärlig mot dej, för det märker jag att du är mot allt och alla som du har en åsikt om. Man kan ju undra vad det är för fjortisar du känner som har gett dej den åsikten om förlovningar som du har. om man umgås med en persom ständigt under ett år så ska du se att känslorna man får för varandra är starka nog. men av vad jag kan förstå genom att läsa din blogg har du själv aldrig fått uppleva den sortens kärlek.

2010-04-29 @ 11:23:43
Postat av: Majja :)

Socialvården: Hejj! gud vad roligt att du läser min blogg :D

tjaah alla har vi olika åsikter här i livet och det var kul att höra din!

Forsätt läsa min blogg för att få höra mer av mina egna åsikter :) <3

2010-04-29 @ 13:32:16
Postat av: Kahrein

Socialvården missförstod dig tror jag. Jag håller med dig Majja, jag blir lack när folk ska förlova sig bara för att "det är en fin grej". Att man förlovar sig innebär att man vill gifta sig med den personen en dag, det ska inte vara någon jäkla statusgrej för fjortisar som gör slut veckan efter.

2010-04-29 @ 17:04:49
URL: http://kahrein.blogg.se/
Postat av: Majja

Kahrein: Haha ja eller hur? istället för att lova varan att leva ihop tillls man dör efter ca ett år, kan man väll ge varan ett halsband eller nått som symboliserar parets otroligt starka och obrytbara kärllek? :)

2010-04-29 @ 19:32:42
Postat av: Anonym

Jag tycker det är fint med äldre människor som levt tillsammans sedan de var typ 13-14,och det är vanligare än man tror, och att ekonomin bland ungdomar höjts och gjort att fler unga par har en chans att göra något så fint som att förlova sig är underbart tycker jag, ett år är lång tid när man är ung, man växer och utvecklas mycket tillsammans så det är inte så konstigt att man blir så nära på så "kort" tid,visst finns det fall där så kallade fjortisar förlovar sig bara för "att", men att vilja dela sitt liv med någon är inte helt fel det heller, och hur ska man annars symbolisera en förlovning ( att man vill dela livet tillsammans med någon, inget bindande, bara ett slags löfte fram till den stora bröllopsdagen) än med en förlovningsring, så heja alla unga starka kärlekspar, önskar att fler kunde få känna på true love i unga år

2010-05-01 @ 00:21:54
Postat av: Majja

Sv Anonym: Ja låt alla unga förlova sig och sabba traditionerna, nejj men visst förstår jag hur du menar men man får inte glömma att man är barn tills man är 18 av en anledning. Man kan inte ta ansvar för sina handlinar. Jag tror det finns många så får känna true love i unga år, men har vett i skallen att vänta.. för om man nu älskar varan så mkt så vet man ju att man kommer leva ihop hela livet och då kan de vell vänta några år?

Jag vet ingen som har fölovat sig som barn ( i nutiden) som inte har brutit föthållandet ca 6 månader senare.

2010-05-01 @ 16:36:24
Postat av: Anonym

men sluta haka upp dig på allt som du tycker ( tror ) är fel och negativt,

herregud maja hur orkar du slösa så mycket av din enerig på att sprida massa negativa komentarer till och åt alla ( utom dej själv?)

mitt tips är: Döm inte andra så som du uppenbarligen gör, alla är inte perfekta, inte änns du, låt folk förlova sig ifall de vill det, eller mår du illa av att andra par blir lyckligt gifta?



mogna asså!

2010-05-19 @ 19:12:12
Postat av: Majja

Svar Anonym: Walla bror jag har inte dömt någon, jag lofar att jag inte tror att jag är på den perfekta sidan! gå och git dig med din drömprins, det är inte just din handling som irriterar mig, det är hela konseptet. Btw... BLOGG = slags dagbok = skriver isna tankar!

2010-05-19 @ 21:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0