Sol

Idag har två solar värmt mig! Solen på himlen har värmt min hud medans min andra sol Karin har värmt mitt hjärta.
Japp idag efter skolan förljde Karin med mig hem så vi kunde jobba lite med Engelska redovisningen.
Vi gick en promenad med hundarna och njöt lite på altnanen i den underbara värmen. Vi försökte plugga där ute också men det gick inte på grund av den förbannade solen som gjorde att man inte såg något på dataskärmen.
Jag älskar sånna här dagar, det är så mysigt och våren får mig att börja minnas alla minnen man haft genom åren.
Typ som när vi gick i 7:an och de första solstrålarna kikade fram på vårkanten, då stormade vi berget på skolan, hade vattenkrig på skolgården och började spela fotboll på Gympan. Dom tiderna saknar jag.
Och i 8:an när jag äntligen fick min älskade moppe och körde den vart jag än skulle. När jag ramla första gången.. mitt framför min dåvarande kruch, pinsamt.. me fortfarande en dag jag minns.

Och i lördags var jag ute med hanna, Emil och Tobbe en stund. Vi stannade till och gungade på Tångenskolan.. JÄVLAR jag började nästan gråta av nostalgi. Jag minns hur vi spelade kula på vårens raster och att vi klätrade i de palmliknande träden för att sedan rusa in när skolklockan ringde för andra gången. Minns hur vi satt på räckerna precis utanför dörrarna i bronäspaveljongen. Är det bara jag som skanar lässtunden vi hade varje dag innan vi började med de andra lektionerna?
Jag minns till och med första dan i 4:an, vi pratade om vad vi skulle packa med oss på våran resa, vi skulle cykla genom sverige förstår ni.
Ååååh nu blir jag helt salig igen..

Aja här kommer lite bilder på mig och min Sol:


Sol!

 


Kommentarer
Postat av: cookie

naaw min lilla solstråle <3 ^^

2010-04-12 @ 20:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0