The Wizarding Woeld of Harry Potter

Jag hoppas att ni alla är medvetna om den pågående uppbyggnaden av The Wizarding World of Harry Potter i Orlando i Florida. De bygger upp hela Hogwart och Hogsmade och man kommer kunna gå runt och kolla i olika afärer,  bla butiken Dervish and Banges ochkunna  Fika inne på puben The three broomsticks.
Fatta vad fräckt, att gå i koridorerna inne i Hogwarts eller strosa runt bland afärerna i Hogsmade?! Som att vara där på riktigt. Självklart finns det olika atrakrioner man kan åka, där ibland en berg och dalbana som visar 3:D videos. Som om att man flyger tror jag det var.

Jag säger bara en sak... nån gång i mitt liv ska jag fan dit. Om jag så ska åka dit när jag är 80 år! så länge jag får se det innan jag dör är jag nöjd.

En skiss över hur Hogsmade kommer se ut.

The three Bromsticks.

Vad Daniel, Rupert och Emma tycker om idén att skapa en Harry Potter värld.

Det är som att ta ett kliv in i filmerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0