Harry Potter och de vises sten :)


Asså fatta vad glad jag ör att denna boken skrevs! Vad skulle jag annars ha läst? Då hade sagan om Harry Potter aldrig börjat. Det är galet hur bra fantasi J.K Rowling har! jag menar att när hon började att skriva första boken, De vises sten så hade hon nästan hela historien från början till slut klar i huvudet. "Harry Potter och De vises sten" är ju det svenska namnet för "Harry Potter and the sorcerer's stone". Men det är ju inte äns rätt översatt. Faktum är att bokens namn igentligen är "Harry Potter and the philosophers stone". Det är i USA som dom har döpt om den till sorcerer's stone av någon anledning. första boken om Harry Potter är på 379 sidor, har 83975 ord och 8392473 ord. Haha jag minns närjag tyckte den var enorm, jag blev trött bara av att titta på utsidan av den. Tänk då hur jag hade tänkt om jag såg femman när jag var liten... Jag skulle trott att det var den heliga hjätteboken.
Jag tror jag var 8  år när första filmen kom ut. Jag kommer vara 18 när sista filmen visas på bio.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0