Viste ni ..

Att sista Harry Potterfilmen kommer att göras i två delar? :) det är nog för att det är för mycket som händer i boken för att man skall kunna klippa ner det på 2-3 timmar. Första filmen kommer att  ha premiär 19 nouvember i år (om inte datumet ändras) och den absolut sista filmen har premiär 15 juli 2011 (om det inte skulle behövas skjutas upp eller liknande).
På ett sätt längtar jag jättemyvket dit men.. på ett sätt inte, för när jag har sett sista HP filmen..då är det verkligen slut. Då kommer det inte hända något mer! Jag vet ju redan hur allt slutar men det känns som att sista filmen kommer att knyta ihop säcken, sätta punkt för hela historien, vara avslutningen på hela J.K Rowlings arbete.. Ja ni fattar vad jag menar.  Harry Potter kommer bli en legend, en kulthistoria som typ Olivier Twist ;).
Om 50 år kommer mina barnbarn sitta och prata om den gamla filmen Harry Potter och De vises sten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0