Det kungliga bröllopet

Jag satt alltså bänkad hela dagen igår och tittade på allt ihop. Jag grät flera gånger men värst var det nog när dom bytte ringar och vid talen. Älskade alla fina prinsessklänningar och diamanter. Och så gick det ju inte att undgå vilken lycka och kärlek Viktoria och Daniel utstrålade.
Jag tänker inte diskutera brölloppet och Sveriges monarki som om jag vore värsta experten och brydde mig mer om det än om min krabba till hund. men...
Jag vet bara att jag är FÖR monarki och att jag tycker det är bra att brölloppet uppmärksammats såpas mycket eftersom det är en stor händelse som kommer stå i de Svenska historieböckerna. Jag gillar historia och tycker därför det är viktigt att vi håller kvar vid det lilla historiska och traditionella vi har kvar här i Sverige.
Dessutom vill jag påpeka att varje svensk har betalat ca 14 kr var till brölloppet, vilket jag tycker är en liten summa. Så alla som säger att de snor våra skattepengar till lyx kanske borde skaffa sig en inkomst eller banka huvudet i väggen.

Historiskt ögonblick!


Jag är i fiskebäckskil och har dålig tillgång till internet, men jag HAR gjort en film! som jag ska försöka få upp på bloggen så fort jag kan!

Ps. Vi har världens skönaste kung och värsldens snyggaste prins!

Kommentarer
Postat av: Louise

Kungen är fan kung! Ahahaha, sköning nr 1 !

2010-06-20 @ 21:43:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0