Så jävla typiskt

Idag glömde jag min plånbok hemma för första gången på 30 år. Den låg i en annan väska så jag sprang ifrån den helt enkelt. Sååå ni kan ju gissa vad som hände. Jag sitter på 5:ans spårvagn och tänker "ska jag gå av och byta till buss, ifall det står kontrolanter vid frihamnen?" sen tänker jag igen..  "nääää, hur stor är risken att det blir rassia just i dag av alla dagar? det har ju inte varit på ett tag". Men när jag har åkt förbi Lilla bommen inser jag att det finns ett problem: Jag heter Maria Welin, självklart kommer det vara kontrolantrassia idag för jag har inget busskort med mig. Så jag knäpper mina händer och BER TILL GUD hela vägen över bron att det inte ska vara så just idag. och vad tror ni jag ser såfort  vi närmar oss frihamnen?.... en kontrolantrassia som bara står och väntar på att få skriva en fetböter till mig på 1200 kr såklart. HELT SJUKT!! då hade jag känt det på mig hela resan och så ÄR det så!!! Snacka om majja i ett nötskal. Men när kontrolantgubben kom fram till mig och sa med sträng röst " visa din billjett tack" så höll jag på att börja gråta, blinkade med minahundögon och sa " förlåt !! jag har glömt mitt skolkort hemma" Och till min stora förvåning sa han "okej, ajdå.. se till att ha det med dig nästa gång".
Jag höll på att trilla av stolen. "okej, jag LOVAR! tack så mycket"
Kära kontrolantgubbe du är den snällaste kontrolantgubbe jag har träffat. Inte för att jag har träffat så många personligen men, du är min kontrolantsgubbe idol, alla kontrolantgubbar och tanter borde vara som dig. Alla är värda en andra channs.

Iguanödlan har två penisar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0