Mitt livs vurpa!

Hej hej! Uppdateringen är sådär just nu men har haft fult upp med skador och jobb..
Igår började allt jättebra! Fantastiskt väder och härlig snö i backarna. MEN på vägen ner (sista åket såklart) så ramla jag, ingen vanlig vurpa nej utan jag åker på ett litet gupp som visar sig vara början på ett litet stup typ, tappar balansen kör rakt ut i offpisten, landar på ett ben och vrider om det, faller, voltar typ 5 varv, landar på nacken minst en gång, armen en, och slog huvet nån gång också. Nämnas ska även att offpisten va sjukt brant och jag föll ca 30 meter, kändes som jag föll i en evighet! Jag trodde seriöst att min tid var kommen, att säsongen var över, finito! Men jag inser när jag ligger där begravd i snö att jag både lever och kan röra allt! Frid och fröjd? Ja fast Nej min ena skida är helt borta! Fick klättra upp 10 meter för att hämta ena men den andra fanns ingen stans.. Så vi börjar leta som galningar, vad händer? Självklart blir det storm.. Vi såg ingenting och det sluta med att en kompis fick "bära" ner mig för backen.. 300 meter ner hittar vi min andra skida! Fatta hur enorm vurpa jag gjorde om skidan flyger iväg 300 meter!
Tänkte att ni ville veta om detta kanske.. Sjukaste vurpan i mitt liv! Jag är så glad att jag inte bröt något eller att jag lever.. Dock kan jag inte röra mig i dag för hela min kropp är helt öm och stel..
Men men..
Igår natt fick jag 80€ i dricks på jobbet så jag är glad ändå!
Idag ska chilla gärnet..

Slänger in en bild från gårdagen innan vurpan också!


Kommentarer
Postat av: Janne

Skönt att det gick bra! Lite för många incidenter på kort tid för att man ska kunna slappna av. Puss

2012-12-28 @ 16:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0